Personvern og informasjonskapsler

Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å forbedre din brukeropplevelse når du besøker våre nettsider. Det brukes også informasjonskapsler for analyse av trafikk på nettsiden. Denne informasjonen kan ikke spores tilbake til deg som enkeltperson. Du kan selv endre innstillingene i din nettleser slik at informasjonskapsler ikke blir akseptert. Deaktivering av informasjonskapsler kan føre til at nettsiden ikke vil fungere optimalt.

Les om informasjonskapsler

Ny prosjektsuksess mellom Bodø Energi og UNG2024

Da Bodø Energi stilte på stand under årets Parkenfestival, var det med en egendesignet bøttehatt til inntekt for Fellesverket i Bodø. Sammen med Sine og Marie fra UNG2024 klarte de å samle inn 10 000 kroner, som nå går som gave til Røde Kors' ungdomssatsning.

 Tett samarbeid

For tredje år på rad har Bodø Energi hatt gleden av å samarbeide med styret i UNG2024 under den populære festivalen i Bodø. Her har ungdommene bygd verdifull kompetanse på alt fra markedsføring, design, filmproduksjon og fotografering til å arrangere spennende konkurranser.

Vi har alltid en bevisst tanke bak alt vi involverer ungdommen i, sier Marit Helene Thoresen. - I dette prosjektet fokuserte vi på kompetansebygging innen designprosess, markedsføring og salg. Når overskuddet i tillegg går til ungdomsorganisasjoner, harmonerer det perfekt med verdiene til både Bodø2024 og vår generalsponsor, Bodø Energi, fortsetter hun.

Kræm som har vært med i hele prosessen, designet årets to bøttehatter. -Tanken bak var rett og slett en hyllest til verdens vakreste by, Bodø. Enkelt og greit, sier daglig leder Pernille Pettersen.

I 2023 var UNG2024 aktivt involvert i designprosessen. Da gikk overskuddet fra prosjektet til Mental Helse Ungdom, etter ønske fra styret selv. Foto: Bodø2024

I 2024 var fokuset på salgserfaring. Sine Persson og Marie Bahr Rengård fra UNG-styret solgte ut nesten 200 bøttehatter. Foto: Bodø2024

Fremtidsrettet fokus

-Å stå på stand er et viktig vindu ut til både eksisterende og nye kunder for oss i Bodø Energi. Som generalsponsor er det en selvfølge å inkludere UNG2024 i dette arbeidet, da ungdom er en av våre viktigste satsingsområder. Ved å engasjere ungdommen, viser Bodø Energi sitt engasjement for å investere i fremtiden og styrke båndene til den neste generasjonen, samtidig som vi bygger vår posisjon som en ansvarlig og fremtidsrettet aktør i samfunnet, avslutter Erling Aalvik.

Bodø Energi, Kræm og UNG2024 med eget designprosjekt

Bøttehattene kom i to forskjellige design laget av Kræm Foto: Drone Nord

-Vi testet å selge bøttehatter på Parkenfestivalen i fjor og så at det var et potensial for å få til noe kult som folk ville kjøpe. I år dro vi på med mer farger og motiver på hatten slik at vi fikk et sprekt uttrykt på hatten. Og det fungerte tydeligvis. Tidlig lørdag ble vi utsolgt for den nye bøttehatten. Ekstra kult er det når overskuddet går til Fellesverket – Aktivitetshus for ungdom i Bodø, avslutter Erling.

Emrik fra UNG2024 lagde videoinnhold for Bodø Energi 

Et tydelig og godt undomsprosjekt var en stor del av årsaken til at Bodøs søknad vant fram som Europeisk kulturhovedstad i 2024. Ungdom er prosjektets viktigste målgruppe. Fraflytting er en stor utfordring i Nord-Norge, og spesielt unge flytter fra landsdelen.

Mye av Bodøs motivasjon for å bli Europeisk kulturhovedstad er at prosjektet kan bidra til at færre unge flytter ut av regionen. Kultur skaper attraktive samfunn, tilhørighet og stolthet av egen hjemplass. Bodø2024 er et prosjekt som kommer til å ha ringvirkninger langt utenfor Bodø by og året 2024.

 

Universelt utformet nettsidefra Digitalt Byrå