Personvern og informasjonskapsler

Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å forbedre din brukeropplevelse når du besøker våre nettsider. Det brukes også informasjonskapsler for analyse av trafikk på nettsiden. Denne informasjonen kan ikke spores tilbake til deg som enkeltperson. Du kan selv endre innstillingene i din nettleser slik at informasjonskapsler ikke blir akseptert. Deaktivering av informasjonskapsler kan føre til at nettsiden ikke vil fungere optimalt.

Les om informasjonskapsler

Reisen med UNG2024

Som generalsponsor for UNG2024 har Bodø Energi gjennom flere år fulgt og støttet prosjektet som nå nærmer seg sin avslutning. Dette ble markert på Beddingen, hvor passende nok 24 samarbeidspartnere deltok i en panelsamtale om hvor mye ungdomsprosjektet har betydd for regionen.


Et prosjekt om stolthet og bo-lyst til egen hjemplass

UNG2024 var en av hovedårsakene til at Bodø vant status som Europeisk kulturhovedstad for 2024, og prosjektet har vært en viktig arena for å styrke ungdommens stemme i Nordland. Etter flere år med forberedelser nærmer nå et fantastisk og innholdsrikt kulturhovedstadsår seg slutten. Gjennom tett samarbeid med ulike aktører har UNG2024 bidratt til å danne nye nettverk, skape samarbeid på tvers av kommunegrenser, og gitt ungdom muligheten til å fordele hele 4 millioner kroner til arrangementer for, av og med ungdom i hele Nordland. Prosjektet har hatt stor betydning for å styrke ungdommens stemme og bidra til en positiv utvikling i regionen.

Knut Folkestad var moderator for de tre panelsamtalene «Samarbeid», «Ungdomsmedvirkning» og «Penger». Fra sofaen delte 24 deltakere sine erfaringer og perspektiver, alle med tilknytning til UNG2024. Panelet inkluderte representanter fra Bodø2024s eiere og sponsorer, kommuner, organisasjoner og andre aktører som har vært viktige samarbeidspartnere i prosjektet. Ikke minst fikk vi høre fra ungdommene selv, den viktigste målgruppen, som delte hvordan prosjektet har påvirket dem og regionen.

Direktør i Bodø Energi Kraftsalg Ole Angellsen snakket om sine erfaringer fra kulturhovedstadsåret. Foto: Bodø2024

Bodø Energi som samfunnsutvikler

-Med et så betydelig sponsorat inn i Bodø2024 var det avgjørende for Bodø Energi å rette fokuset mot barn og ungdom. For at folk skal trives i lokalsamfunnet vårt, må vi starte med å investere i fremtidens generasjoner. Når unge mennesker får muligheten til å oppleve mestring, utvikle kompetanse og skape gode minner der de bor, styrker det tilhørigheten og stoltheten for hjembyen – noe som igjen bidrar til økt bolyst. Å satse på barn og unge vil alltid være det viktigste Bodø Energi gjør i sin rolle som samfunnsutvikler, sa Ole Angelsen under panelsamtalen.

 

 

Universelt utformet nettsidefra Digitalt Byrå