Personvern og informasjonskapsler

Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å forbedre din brukeropplevelse når du besøker våre nettsider. Det brukes også informasjonskapsler for analyse av trafikk på nettsiden. Denne informasjonen kan ikke spores tilbake til deg som enkeltperson. Du kan selv endre innstillingene i din nettleser slik at informasjonskapsler ikke blir akseptert. Deaktivering av informasjonskapsler kan føre til at nettsiden ikke vil fungere optimalt.

Les om informasjonskapsler

Flytting

Hvorfor bør jeg melde flytting i god tid?

Tidligere har det vært lett å ordne med flytting av strøm lenge etter at selve flytting er gjennomført, men slik er det ikke lenger. 

Fra februar 2019 er det kommet nye regler for alle som skal si opp strømavtalen i boligen de flytter fra og bestille strøm til ny bolig. Nå må du huske å melde flytting til strømleverandøren din (altså oss) seneste tre dager før du flytter. Det beste er å gjøre det så snart du vet hva flyttedatoen din blir.

Hvis du allerede har flyttet må du passe på at de som har overtatt din gamle bolig bestiller strømavtale fra datoen de flyttet inn. Hvis ikke må du etter de nye reglene står som ansvarlig for måleren. Dette betyr at du må betale for strømforbruket i boligen frem til de nye eierne er registrerte som eiere av måleren.

Jeg har allerede flyttet men har ikke meldt fra. Hva gjør jeg?

Ta konakt med oss så snart du har anledning. Vi har mulighet til å ordne registrering på måleren inntil 3 år tilbake ti tid, men om det er mer enn 30 virkedager siden du overtok boligen vil du registreres med leveringspliktig strøm hos din netteier fra den datoen du overtok. Vi vil selvsagt sørge for at du får den strømavtalen du ønsker, men det blir noen dager frem i tid etter at du kontaktet oss og vi fikk ordnet det praktiske med din netteier.

Leveringsplikt innebærer at dersom du ikke velger noen strømavtale når du flytter, vi lanlegget ditt havne på leveringsplikt. Det betyr at din lokale netteier blir nødt til å ta seg av strømleveransen til din bolig. Dette er en plikt netteier har til å la kunder bli tilknyttet strømnettet og en plikt til å levere elektrisk energi til forbrukerne innenfor det området konsensjonen gjelder for.

Hvordan flytter jeg med meg strømavtalen til min nye bolig?

For å videreføre strømavtalen du har hos oss i dag, kan du bestille strøm på vanlig måte til din nye adresse. Ditt kundeforhold videreførers da automatisk.

Husk at hvis du ikke melder flytting av strømavtalen din, vil du blir stående uten en strømavtale på din nye bolig. Da får du strøm med leveringsplikt fra din netteier. Det koster normalt vesentlig mer enn hvis du bestille en strømavtale hos en strømleverandør.

Må jeg si opp strømavtalen ved flytting

Ja, hvis du ikke melder flytting av strømavtalen din, vil du blir stående uten en strømavtale på din nye bolig. Da får du strøm med leveringsplikt fra din netteier. Det koster normalt vesentlig mer enn hvis du bestille en strømavtale hos en strømleverandør. Begge deler kan du gjøre her.

Må jeg stenge strømmen når jeg flytter?

Nei. Du må melde flytting, men du skal ikke stenge strømmen.

Om du har en strømavtale hos oss i dag og skal flytte til en ny bolig må du både si opp strømavtalen på adressen du flytte fra, samt registrere den nye adressen du skal flytte til. Dette kan du gjøre ved å ta kontakt med oss her.

Universelt utformet nettsidefra Digitalt Byrå