Du finner kopi av din faktura ved å trykke på ikonet nede til høyre på Min side eller i vår app. Her får du oversikt over hvilke fakturaer som ligger til forfall og hvilke som er betalt.
Som kunde hos Bodø Energi kan du få betalignsutsettelse. Ring oss på tlf. 75 54 51 00 eller send oss en e-post på kunde@bodoenergi.no, så hjelper vi deg.
Nei, desverre ikke forløpig.
Normalt sett får du faktura fra oss i første halvdel hver måned.
Du må selv krysse av for eFaktura i din egen nettbank. Dette heter "Ja takk til alle" eller "Alltid eFaktura" avhengig av hvilken bank du benytter deg av. Med eFaktura får du faktura digitalt. Hvis du bruker AvtaleGiro må du selv registrere i nettbanken din. I noen tilfeller må du selv søke opp Bodø Energi blant tilbydere av eFaktura/AvtaleGiro. Om du vil unngå å få fakturagebyr for papirfaktura er det en forutsetning at du velger eFaktura.
Fra 15. mai 2022 må du gi en generell aksept for eFaktura for å fortsette å være e-Faktura bruker. Dette heter "Ja takk til alle" eller "Alltid eFaktura", avhengig av hvilken bank eller betalingsapp du bruker.
Trykk på denne lenken for å lese mer om eFaktura.
AvtaleGiro sørger for automatisk betaling av dine faste regninger. Klikk på denne lenken for å lese mer om AvtaleGiro.
eFaktura betyr at du har elektronisk betaling i stedet for papirfaktura. Dette kan du ordne i din egen nettbank. Les mer om hvordan du gjør det her. Når dette er gjort vil du få en elektronisk faktura som du godkjenner i nettbanken din. Hvis du ønsker å unngå fakturagebyr for papirfaktura er dette en god løsning.
Avtalegiro betyr faktura blir trukket automatisk i din nettbank ved forfall. Dette kan du ordne i din egen nettbank. Les mer om hvordan du gjør det her. Hvis du ønsker å unngå fakturagebyr for papirfaktura er dette en god løsning.
Hvis du Vipps på din mobiltelefon vil du få beskjed av Vipps når du mottar en e Faktura. Vi sender ikke faktura til Vipps, men eFaktura mottar du både i nettbanken og i Vipps. Du velger selv hvor du ønsker å betale den.
Med den nye AMS-målerne registreres forbruket ditt fortløpende og innrapporterer data om ditt forbruk ned på timenivå. Det vil si at måleren regner ut hvor mye strøm du bruker per time og ganger det med strømpris på det gitte tidspunktet (avhenger av hvilken strømavtale du har).
Kunder med flere målere opplever at målerne kan fremstå med forskjellig strømpris. Detter er fordi de har brukt strøm i ulike mengder og til ulik tid.
Hvis du bruker en større andel av forbruket ditt i timer der strømprisen er høy, vil summen av alle timene trekke opp gjennomsnittsprisen opp. Hvis du bruker en større andel av forbruket ditt i timer der strømprisen er lav, vil summen av alle timene trekke ned gjennomsnittprisen.