Etiske retningslinjer
Bodø Energi sine etiske retningslinjer:
Eksternt
Kundene:
Hver enkelt ansatt er Bodø Energi-konsernets ansikt utad. Bodø Energi-konsernet er avhengig av innsatsen til hver enkelt for å skape et godt forhold til kunden.
Forhold til leverandører:
Vi skal bevare vår uavhengiget til våre leverandører.
Taushetsplikt:
Det gjelder både i forhold til andre medarbeidere og utenforstående. 24 timer i døgnet, 7 dager i uken 365 dager i året.
Nettvett:
Alle ansatte skal være varsom med hva de legger ut og deler på sosiale medier og diskusjonsforum selv om de er der som privatpersoner.
Internt
Habilitet:
Ingen skal ta del i eller forsøke å påvirke en bslutning hvor vedkommende har særlig interesse som kan grense til inhabilitet.
Ledelse:
Det forventes at lederne går foran som et godt eksempel innen alle områder.
Kollegialitet:
Vi skal være åpen og dele kunnskap, ferdigheter og informasjon med hverandre.
Lojalitet:
Det forventes at alle ansatte er lojale til bedriftens mål, både kortsiktig og langsiktig.